Retur och reklamation

← Tillbaka

Ångerrätt

Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 kalenderdagar enligt distansköplagen. Ångerfristen börjar gälla från den dag du tar emot din produkt.

Returvillkor

För att en retur ska godkännas måste produkten vara i samma skick som vid mottagandet, gärna i originalförpackning. Om produkten har hanterats mer än nödvändigt och därmed minskat i värde kan ett avdrag göras vid återbetalningen.

Så gör du en retur

– Kontakta vår kundsupport innan du skickar tillbaka produkten.

– Använd den medföljande returfraktsedeln för att skicka returen. Kontakta vår kundsupport om du saknar returfraktsedel.

– Vi återbetalar beloppet inom 14 dagar från det att vi har mottagit produkten eller när du har visat att den har skickats tillbaka.

Observera att outlösta paket inte omfattas av ångerrätten.

Reklamation och garanti

Om en produkt är felaktig eller defekt har du rätt att reklamera den enligt konsumentköplagen, vilket ger dig tre års reklamationsrätt. Upptäcks skadan eller felet inom två månader anses reklamationen vara gjord i tid.

Vid godkänd reklamation står vi för alla kostnader för retur och ersättning.

För att reklamera en produkt, kontakta vår kundsupport så hjälper vi dig vidare.